Pages

Tuesday, March 22, 2011

Hari ini dalam sejarah Industrial Process class

Hallooo...and welcome to Huahua talkshow.


Ok,settle dah test statistic hari ini dan tinggal calculus on friday.Getting pressure after this thursday.Gerrr...pfftt~~


Ok,just nak share especially classmate aku,EH4DB.. Korang tahu tak,berape orang je yang turun kelas IP hari ini??cube teke??...10,12 or full class student..semua nya hanya rekaan semata2. Korang tahu, minimum yang paling latest sampai sekarang yang datang kelas IP adalah...jeng2...8 orang sahaja dan hari ini adalah minimun pelajar yang hadir.So korang bayangkan,8 over 20 yang datang kelas IP hari ni,12 orang lagi pegi mane.Jom,kite ekot alasan-alasan yang aku dengar dan komen classmate aku hari ini


Student A: "hehe...aku bangun akher.Pukul 7.30 aku bangun...apa yang korang belajar time Ip tadi??"


Student B: "aku pun sama,malam tadi aku tido lewat. Kan hari ini ade test,so tu sebab aku tak turun Ip,apa korang belajar time Ip tadi?madam cari tak?"


Student C: "hehehe....biasa la,hari selasa kan kelas di audi.So aku memang dah plan escape.Lagipun,aku semalam dah turun n hari ni test statistic,dah belajar blom?haa...tadi belajar ape time Ip??ade kuiz tak??"


-harap maklum,ini hanya aku dengar dan ingat.Ingat pun myb tak btol kot(sorry ya) dan last jawapan dalam dialog ni"tadi belajar ape time Ip??"-


Dipendekan cerita apa yang sebenarnya berlaku semasa kelas IP tadi begini. Korang bayangkan,8 orang yang hadir dari 20 orang,ape perasaan lecturer??mesti nak naik angin la..dh student datang sikit.Pastu lak,laptop takde,haa...korang nak belajar camne kalau dh smue note dalam powerpoint.Pastu lak,ambil projector bukanya awal2 or before start kelas,tapi lepas lecturer datang baru nak ambil....Ish..ish...*aku adalah golongan yang hadir ya..harap maklum.


So,dengan tabahnya 8 orang yang hadir ni,kene dengar tempias lecturer yang marah sebab hal ini.Lagipun,lecturer ini baru first time marah kat student dan group aku la paling first.WORLD IP CLASS RECORD kot,bukan Guinness book world record ok.Pendek lagi pendek cite,kelas start pkl 8,dengan officially tamat pukul 8.30.Mak aih,first time untuk semester ini kot,kelas dismiss awal..


Lagi dipendekan cerite dan buat tamatkan cerita ni,Pengajaran penting yang diperolehi dari kejadian kelas IP hari ini*khasnya untuk classmate aku iaitu 12's EH4DB..



  1. Datang la ke kelas dengan rela hati walaupun anda malas.
  2. Bawa laptop sebab hari selasa amat memerlukan laptop
  3. Ambil projector before lecture datang dan siapkan semua or prepare utk study
  4. Datang la sebab,time kelas IP la paling ideal untuk CNP*copy and past* jawapan dari kawan kalau tak siap assignment korang
  5. Always said *understand* walaupun korang tak faham,sebab IP punye subject just banyak hafal.Tak macam calculus yang peningkan kepala dengan calculation
  6. Tido hanya digalakan apabila rehat sebentar sahaja sebab rehat akan berlarutan sehingga the end of the lecture*mengikut permerhatian aku
  7. Bawala gadget anda(Ipod,Ipad,Mp3 player,Psp,Laptop dan sbgnya) sekiranya anda boring dalam kelas*tidak digalakan selalu berbuat demikian kerana hanya anda sangat-sangat mengantok sahaja boleh berbuat demikian..sebab..utk hilang ngantok la
  8.  LAST and the last,TURUN je kelas IP,layan kan diri anda sebab FINAL EXAM dah dekat.Aku punye note tak cukup lengkap ni
So,ending talkshow ini....Majulah Sukan untuk negara dan support our local Huahua Talkshow...hAHAHA...kidding...

Huahua signing off




1 comments:

Naomie Liocc said...

lucu~~~~~~~~~ sabar jak la pgi ya. lelah mek ngesep eh~

Post a Comment